Ansprechpartner

Tamal Das
E-Mail:tdas@...

TIFR Centre for Interdisciplinary Sciences (TCIS)

Judith Guasch

Institute of Materials Science of Barcelona (ICMAB-CSIC)

Diego Pallarola

Instituto de Nanosistemas (INS), Universidad Nacional de General San Martín (UNSAM):

Max-Planck Partner-Gruppen

We are trying to understand how mechanical forces working at molecular, cellular, and multicellular length-scales support the collective dynamics of epithelial cells.

Collective Cellular Dynamics Lab (Tamal Das)

Dynamic Biomimetics for Cancer Immunotherapy (Judit Guasch)

We are focused on the design, synthesis, and fabrication of multifunctional molecular and supramolecular materials for biomedical applications. Special interest is devoted to study the cell-material interaction for improving novel adoptive cell therapies for the treatment of cancer. [mehr]
Im Mittelpunkt unserer Forschung steht die Wechselwirkung zwischen Zellen und extrazellulärer Matrix (EZM) sowie zwischen den Zellen, und wie diese Wechselwirkung die Struktur und Dynamik der Zelle reguliert. Das Verständnis der den Wechselwirkungen zugrundeliegenden Mechanismen ist äußerst relevant für biologische Prozesse wie z. B. Überleben, Proliferation, Differenzierung und Migration von Zellen.

Nanoelektronik für zelluläre Grenzflächen (Diego Pallarola)