Max-Planck Partner-Gruppen

We are trying to understand how mechanical forces working at molecular, cellular, and multicellular length-scales support the collective dynamics of epithelial cells.

Tamal Das: Collective Cellular Dynamics Lab

Judith Guasch: Dynamic Biomimetics for Cancer Immunotherapy

We are focused on the design, synthesis, and fabrication of multifunctional molecular and supramolecular materials for biomedical applications. Special interest is devoted to study the cell-material interaction for improving novel adoptive cell therapies for the treatment of cancer. [mehr]
Im Mittelpunkt unserer Forschung steht die Wechselwirkung zwischen Zellen und extrazellulärer Matrix (EZM) sowie zwischen den Zellen, und wie diese Wechselwirkung die Struktur und Dynamik der Zelle reguliert. Das Verständnis der den Wechselwirkungen zugrundeliegenden Mechanismen ist äußerst relevant für biologische Prozesse wie z. B. Überleben, Proliferation, Differenzierung und Migration von Zellen.

Diego Pallarola: Nanoelektronik für zelluläre Grenzflächen